Kalite yönetimi; üniversitenin eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, topluma hizmet ile idari süreçlerinin kalitesinin planlanması; buna bağlı uygulamaların/sistemlerin geliştirilmesi, işletilmesi; hesap verilebilirlik ilkesinin tesisi ve sürekli iyileştirmenin sağlanması için iç ve dış değerlendirme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi; bütün süreç ve uygulamaların güvence altına alınması olarak belirlenmiştir.
Ulusal yükseköğretim politika ve stratejileri ile uluslararası standartlara uyum: Üniversitedeki faaliyet ve hizmetlerin; ülkemizdeki yükseköğretim politika ve stratejileri ile ilişkili olmasını; uluslararası standartlar açısından iseBologna sürecinin temel hedefleri ileAvrupa Standartları ve Kılavuzuna (ESG) uyumunu,
Paydaş katılımı: Üniversitedeki süreçlerin, bütün paydaşların katılımı ile geliştirilmesini ve iş birlikleri ile güçlendirilmesini, geri bildirim kanallarının etkin işletilmesini,
Sürekli iyileştirme ve periyodik değerlendirme: Üniversitedeki bütün süreçlerin PUKÖ (Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al) döngüsü kullanılarak geliştirilmesini, periyodik değerlendirmeler ile iyileştirme faaliyetlerinin etkililiğinin izlenmesini,
Çevik Yönetim: Geleceğe uyum için misyon, vizyon ve stratejik amaçlar doğrultusunda kurumu etkili bir şekilde dönüştürmek üzere; değişim yönetimi, kıyaslama, yenilik yönetimi gibi çeşitli yaklaşımları kullanarak kurumsal özgünlüğü güçlendirmeyi,
Hesap verilebilirlik: Üniversitedeki kalite güvence sisteminin tanımlı ölçütlere uygunluğunu,sistematikliğini, çeşitli uygulamalarla desteklenmesini, doğrulanabilir kanıtlariçermesini ve süreçlerin şeffaflığını,
ifade etmektedir.